tisdag 20 september 2011

WEEKEND!

FrIdAy
Jag och Katinka tog bussen till Oxford street där vi mötte upp Pia, då var det dags att börja knata runt på det stora och små gatorna. Vi var inne på alla möjliga affärer, stora som små, vi fikade i Neal's Yard och fnissade till lite lätt så fort vi hörde en svensk.

Efter flera timmar på stan var vi så trötta så vi tog bussen direkt hem, men jag piggnade till lite när vi åkte förbi Big Ben! Måste åka dit nån dag för att fota hela härligheten, fotonörd som jag är. Väl hemma igen (Katinkas hem då'rå) degade vi ett tag och sedan var det dags att äta gott, efter det blev det en tupplur, ack så skönt! Sen piffade vi till oss och vinade lite innan det var dags att gå ut och göra London by night. Vi mötte upp lite folk och gick till en klubb i Clapton Common, dansade och ha det allmänt gött den kvällen. Så såg fredagen ut.












SaTuRdAy
Vi sov till tolv, klev inte ur sängen förens ett. Då blev det brunch, sen nån timme senare tog vi oss till Fulham och strosade, kollade i affärer och fikade på ett underbart mysigt fik med bara ekologiska mat. Goa grejer!

Sen var det dags att knata mot mitt jobb, mitt första JOBB här i LONDON! Sa hejdå till Katinka och fortsatte knata lite till, tills jag var framme. Jag var barnvakt till tre charmiga barn. Allting gick jättebra,vilken var skönt. Det kan ju vara lite lätt nervöst att sitta barnvakt till några barn man aldrig träffat tidigare liksom. Det har inte med saken att göra, men ändå, ni kan inte ana vilken lyx lya de bodde i?! Hela jäkla otroligt! Öppen planlösning med fräscha möbler och fönstren var typ 4 meter höga med utsikt över hela Fulham och Wandsworth. Vackert och overkligt på samma gång. Klockan tolv kom föräldrarna hem och då fick jag sluta för natten. Jag bokstavlig talat skuttade till busshållplatsen och tänkte för mig själv - FATTA SIMPAN, DU ÄR I LONDON! HAR PRECIS SLUTAT DITT FÖRSTA JOBB HÄR OCH IMORGON FLYTTAR DU TILL DITT EGNA LILLA BOENDE! G.A.L.E.T!!!

SuNdAy
Då tog jag allt mitt pick och pack från min fina sambo Katinka för att flytta till mitt egna fina stora rum här i Earlsfield! Hann bara dumpa allt här snabbt för vi skulle ju dra till Camden Market. Så himla häftigt ställe! Bilderna får tala för sig själva.



















2 kommentarer:

  1. Äntligen kommer lite resultat från att vi stannar i varenda gatuhörn i minst fem minuter så att du kan fota ;) Fina bilder i alla fall! Just so you know though: it's called clapham junction, but we actually ended up in clapham common, so that's where the club are. And also it's spelled wandsworth, but I think you know that one? Du borde verkligen ha en karta så att du kan läsa vart vi åker också, och inte bara höra min låtsas-brittisk-men-mer-svensk-engelska, då kan det bli lite svårt liksom ;) puss på dig

    SvaraRadera
  2. åååh! Skickar lite kärleeeeeek!

    SvaraRadera

Spännande och se vad du kan ha på hjärtat!