måndag 28 mars 2011

Sunshine!

Idag vaknade jag klockan kvart i elva, så jäkla skönt! Har annars haft en tendens att vakna vid åtta, halv nio den senaste veckan. Jag glodde lite på tv:e ett tag men gick ganska snart ut i köket för att käka frukost och knäppte på datorn för att lyssna på lite musik, bland annat detta.



Jag fastnade vid datorn ett bra tag, letade massor av olika fotokurser/utbildningar. Det var några som verkade passa mig rätt bra, men jag fick samtidigt panik! Alla tvivel kom, det är skitsvårt att nå till toppen, sjukt hög konkurrens, massor med saker man ska kunna, de finns redan så många som är mycket bättre än mig...osv. Herre gud, vill och kan jag verkligen satsa på att bli fotograf ?! Jag måste få tillägga att alla era fina kommentarer får mig att tro lite mer på mig och min förmåga. TACK ni fina! Får försöka tänka på de nästa gång jag får panik. 


Hur som haver, när jag gjort de en stund var det dags att käka lunch. Och när den väl var uppäten, bestämde jag mig för att ta mig ut i det soliga och varma vårvädret (vi hade upp mot 11 grader) för en joggingtur. Jag sprang i cirka 40 min! Det är ganska bra jobbat för att inte ha joggat på ett halvår, måste jag säga. Simone "Hurtbullen" Renöfält!

Vid halv fem kom Jonna hem och vi började laga middag, kyckling-svamp-sås med ris, det blev supergott! Tänkte lägga upp receptet på den snart. Efter de passade vi på att ta lite porträttfoto. Det var helt rätt ljus och för att få ännu skarpare ljus tog jag en bok och lindade in den i folie, vilket gör att ljuset reflekteras bättre. Är inte säker på om det får bli nån av de fotona som ska följa med på kursen, vi får se. Jag ska  pröva ta lite fler bilder imorgon också, fast då med annat ljus och bakgrund. Btw, som ett litet tack för att hon sitter modell,ska jag baka en kladdkaka åt henne nån dag!

Det var allt för nu. Ha de gött!

2 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder Simone !! Du utecklas ju jättemycket fotografiskt ser jag :)!! Å du, STRUNTA i vad alla andra kan! GÖR DET DU VILL - och titta inte på andra (ja möjligen för att bli inspirerad då ). Kom ihåg att det finns ingen som du i hela världen och ingen annan kan ta foton som du gör ! Du har liksom din stil och din touch å dina kort är väldigt fina !!

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med Ingrid! :D

    SvaraRadera

Spännande och se vad du kan ha på hjärtat!