måndag 28 mars 2011

Min helg!

På fredagen hände det inte mycket, tog en fotopromenad, åt en riktig fredagsmysmiddag, TACOS! tillsammans med fina Jonna! Sen vid halv åtta drog hon och jag var ensam hemma hela kvällen och bara slappade, ganska skönt med tanke på att jag haft fullt upp hela veckan.





Lördagen var däremot fullspäckad. Jag och Jonna åkte inte till stan, vi började knata från Centralen och kollade i affärer medans vi var på väg mot Haga, där vi stannade  för att fika. Gissa om vi var hungriga?! Vi hade gått  i typ en timma och många timmar hade gått sedan vi åt frukost. Jag tog en pastasallad med kyckling, Mums! Efter de var vi mätta och redo för att knata vidare till nästa stop som skulle bli  Emmaus (en secondhand butik) som ligger vid Järntorget, ett stenkast ifrån Haga. Där hittade båda två varsin eventuell vårjacka, men båda beslöt sig för att hoppa. Vi besökte även Myrornas, där hittade inte jag nåt men Jonna hittade däremot tre stycken tjusiga tallrikar. Vi kollade på klockan och blev chokade, den var redan halv fem(!?)





Vi skildes åt, då jag skulle åka å träffa Andrea. Tog spårvagnen hem till henne där vi åt middag, hon suchi och jag en färdiglagad kycklig/ris/currysås middag (jag vet, kyckling två gånger på en och samma dag men varför förstöra ett vinnande koncept, haha). Vi korkade upp en flaska rosévin och satt oss i soffan och pratade i timmar, himla mysigt! Vi hade även lite Earth hour, eller nästan... vi hade datorn igång, vi ville ju ha musik! Sen när klockan var cirkus tio tog vi oss in till Järntorget (igen) för att möta upp lite folk och satte oss på en krog, trevligt! Måste tillägga att bartendern på stället var helt sjukt dryg, får berätta mer om det en annan gång, face to face. Vid ett tiden drog vi där ifrån och Andrea var snäll nog att låta mig sova hos henne, så jag skulle slippa betala för taxi. Underbart härlig kväll!





Söndag, en timme mindre på dygnet i.o.m sommartiden. Hur som haver, jag kom hem vid tvåtiden (på dagen) men det var ingen rast och ingen ro, vid fem skulle jag vara inne i stan igen för att gå på bio och fika med Kristin. Vi såg Hur många lingon finns det i världen? Den var bra men skådespeleriet var inte det bästa (och då menar jag inte det utvecklingsstörda, känns så tråkigt att behöva använda det ordet men hittar tyvärr inget bättre för tillfället, utan det normalstörda) men jag blev jätte rörd flera gånger och kände att tårarna bara rann ner längs mina kinder. Så jag tycker ändå att den är sevärd.

Det var nog allt jag hade att berätta, en kanonhelg helt enkelt!
Ha de GÖTT!

1 kommentar:

Spännande och se vad du kan ha på hjärtat!