måndag 26 september 2011

Work, dans, Brick lane och en lång bussfärd hem med solnedgång.

Nu är ska jag berätta en sak: Nu är det klart! Jag har fått ett deltidsjobb som nanny/au pair/babysitter, vad man nu vill kalla det. Familjen bor i Fulham, cirkus 30 min från mig med bussen. Det är en svensk/australiensisk familj med två barn i småbarnsåldern. Jag var på intervju i torsdags, provjobbade i fredags och det kändes jättebra alltihop. Så jag skulle fundera lite över helgen och så skulle vi höras idag och jag bestämde mig för att ta jobbet! Jag kommer jobba mån - ons, vilket känns prima för då hinner jag även med att njuta av alla härligheter som händer här i London också. Jag börjar om dryg två veckor, äntligen blir det lite klirr i kassan. Som jag sagt tidigare; det löser sig alltid på någe underligt vis.

Och jag måste faktiskt säga att jag börjar trivas riktigt bra i mitt rum nu. Försökte mig på att möblera om hela mitt rum igår men kom tillslut fram till att det var nog ändå bäst som det såg ut från början. Så den ända skillnaden är nu att jag flyttat hyllan och satt upp några fina vykort på väggen. Så kan det gå när inte haspen är på.

Efter gårdagens långa natt med dans, dans, dans och åter dans! Bestämde vi oss för att idag åka till Brick lane, det är en riktigt häftig marknad som bara har öppet på söndagar i Liverpool-området. Jag kom hem med: en väska, två affischer och inte minst en POLAROIDKAMERA!!! Allt detta tycker jag att ni ska få se riktigt snart. Nu lite bilderna från Brick lane och vår oturligt långa väg hem på bussen, som skulle tagit 30 minuter men i och med Londons trafikkaos tog den drygt 60 minuter istället. Men på ett vis var det bra, för då fick vi se en riktigt vacker solnedgång.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Spännande och se vad du kan ha på hjärtat!