onsdag 28 september 2011

Upp och ner.

Jag ville bara säga att jag hade en riktigt jobbig dag igår. Jag började längta hem, insåg verkligen att jag måste hitta något mer jobb om allt ska gå runt och som inte det var nog blev jag utelåst också. Jag ville bara lägga mig ner på marken och gråta!

Som tur var kunde jag gå till Katinkas jobb, som ligger 30 minuter bort om man går vill säga, vilket jag gjorde också och fort gick det. När jag väl var framme svettig, trött och nära till gråt. Lånade jag snabbt Katnkas mobil (för jag hade verkligen ingenting på mig, allt låg inne i lägenheten) för att skicka sms till paret som jag bor hos och frågade när det skulle komma hem igen? Som tur var, var kvinnan  påväg hem från jobbet och skulle vara hemma cirkus 50 minuter senare.

Senare på kvällen skulle jag träffa en tjej som heter Sabina på en pub här i närheten, jag var trött och ganska less på allt. Jag var inte jättepeppad om man säger så. Men vi mötes upp vid nio i alla fall och satte oss ner över ett glas. Vi pratade om allt och inget i typ tre timmar, så himla trevlig tjej alltså! Så när jag gick å la mig kändes allt jobbigt som bortblåst. Och inte nog med det, idag fick jag veta att jag ska på intervju på fredag morgon för ett annat nanny part time-jobb. Plus att solen har skinit hela dagen och så har jag avslutat kvällen med en mörk men ändock mysig picnic med Katinka och Sarah som är här på besök! Tänk vad det kan vända fort va?!


bild:weheartit.com

3 kommentarer:

  1. Du längtar hem och jag längtar bort, att man aldrig ska vara nöjd!

    SvaraRadera
  2. Sådana dagar har vi alla, skönt att det kändes bättre sen. Det kommer garanterat lösa sig med jobb för dig! Puss sötis <3

    SvaraRadera
  3. Usch vad jobbigt! Men vad skönt att det blev bättre! Som det sägs - efter regn kommer sol :) Tänker på dig, hjärtat! <3

    SvaraRadera

Spännande och se vad du kan ha på hjärtat!