onsdag 6 juli 2011

Besök igen!

I måndags kom Andrea på besök (en gemensam vän till mig och Linnéa) från goa Götet! På kvällen gick vi ut för att dricka vin och öl, med VI menar jag: moi, Andrea, Elvira (en kompis till henne), Linnéa, Louise, Erika och Helen. Vi var på tre olika ställen på söder, riktigt trevligt!

På tisdagen traskade jag och Andrea runt lite i Gamla stan, sen mötte vi upp Elvira på och traskade till Moderna Museet på Skeppsholmen. Förutom att kolla på utställningarna, köpte jag också en jättebra teckningsbok i museéshopen. Riktigt nöjd! Sen var vi vrålhungriga (men tanke på att alla bara hade ätit frukost och klockan var redan fem) och tog oss till söder för att käka på en gerk/turkuisk restaurang, vi alla åt samma mat, kyckligspätt och lite annat gott. Mums! Efter köpte vi lite cider och satte oss i en park och hängde.

Idag (onsdag) åkte vi till Flaten för att sola och bada, efter en stund kom även Louise och Elvira. De drog lite tidigare för att Andrea skulle hinna med sitt tåg, medan jag och Louise stannade, tills vi blev för rastlösa och köpte oss varsin glass. Sen var det dags att gå hem. Känns lite tomt i lägenheten nu när inte man har en gäst här längre. Hur som har jag haft det kanonbra de senaste dagarna!














Till vänster: Andrea. Till höger: Elvira.

1 kommentar:

Spännande och se vad du kan ha på hjärtat!