måndag 20 juni 2011

FINBESÖK!

I fredags kom Anna till Stockholm, vilket var himla kul! Vi åkte in till slussen och mötte upp Linnéa för att dra till Herrmans för att luncha, jag och Anna valde att käka buffe. Det kostade bara 100 kr (det brukar kosta runt 180 kr, tror jag iaf) och jag kan säga att jag var bästa på att äta mig proppmätt, puh! Sen när vi suttit där ett ett tag och stirrat ut mot en riktigt regnigt och dimmigt Stockholm, sa vi - Hejdå till Linnéa och jag och Anna kollade lite snabbt i affärer. Hon hittade en gul klänning och jag en gul midjekjol, riktigt tjusiga båda två! Sen var det bara hem som gällde, för att dega hela kvällen.

Lördagen var det Starndfest på kvällen med massa roligt folk! Det var snack, lekar, mat, dans och skratt ända fram till två, då det var dags att gå och cykla hem i gryningen med fint fågelkvitter i bakgrunden.

Vid ett på söndagen drog jag och Tove in till stan för att bara prata av oss lite och käka på ett fik vid medis. Och fy satan vad det regnade, gissa om vi blev blöta?! Sen vid fem var det dags att dra hem. Lite senare på kvällen kom Anna tillbaka från Rättvik, där hon hade varit på brödlopp under lördagen och söndagen. Vi tog det mest lugnt hela kvällen, spelade lite spel, lyssnade på Monica Z och snackade lite.

Nu är det måndag och Anna har tagit flyget hem till Bryssel igen och jag sitter mest och kollar ut på den gråa himlen och undrar när det hade tänkt att bli soligt och varmt igen?! Det är ju sommar för tusan gubbar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Spännande och se vad du kan ha på hjärtat!